גנץ דן עם בכירי הממשל האמריקני על אלמנטים שיש להכניס בהסכם הגרעין

    קובי פינקלר 1 Comment on גנץ דן עם בכירי הממשל האמריקני על אלמנטים שיש להכניס בהסכם הגרעין

    בפגישה בין שר הביטחון גנץ לבין שר ההגנה ומזכיר המדינה האמריקני בוושינגטון, הציג שר הביטחון מידע שקושר את איראן לפעולות חמאס וחיזבאללה. גנץ הציג את עקרונותיו לגביי שיקום הרצועה והדגיש את המטרה בחיזוק הרשות הפלסטינית. גנץ ביקש לשמור על היכולת של ישראל לפגוע בהפרות של איראן

    21:16
    06.05.24
    אבי מימרן No Comments on האב השכול ריגש את המאזינים: "מרגישים זכות גדולה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר הביקור המדיני ביטחוני של שר הביטחון בני גנץ בוושינגטון, במהלכם נפגש עם שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין, מזכיר המדינה האמריקני אנטוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סילבאן שנערכו בבית הלבן, במחלקת המדינה ובפנטגון.

    שר הביטחון הציג במהלך הביקור את הישגי מבצע "שומר החומות", לרבות השימוש הרב בחימושים מדויקים בשל הלוחמה בשטח בנוי והרצון להימנע בפגיעה בחפים מפשע והשינוי באופי הלחימה בעזה בהשוואה למבצעים קודמים.

    האמריקאים גילו עניין רב בהישג של מבצע "דרום כחול" ובאמצעי ההגנה של ישראל לרבות המכשול, כיפת ברזל ומערך ההגנה האווירי והימי. עוד הדגיש גנץ שמבצע דומה מול לבנון, שגם בה חיזבאללה ממשיך להתחמש ולאתגר אותנו, יהיה ברמה של פי 10 בעוצמות ובהיקפים של התקפה והגנה.

    בדיון על האיום האיראני, הציג שר הביטחון מידע שקושר את איראן לפעולות חמאס וחיזבאללה – ואמר להם שהלחימה בשתי זירות אלו כמו גם בזירות נוספות מושפעת ישירות מהתוקפנות האיראנית.

    גנץ ראה בפגישות הזדמנות לקדם את התעשייה הביטחונית הישראלית בארה"ב, והציג מספר חידושים בתורת הלחימה הישראלית ופיתוחים עתידיים והזדמנויות לקידום רכש שיסייע הן לתעשייה האמריקאית והן לביטחון ישראל.

    שר הביטחון המשיך לקדם את תפיסתו לגביי עזה והציג את עקרונות התוכנית לשיקום עזה, חיזוק הרשות הפלסטינית, והמחויבות של ישראל בכל מצב לשמור על סף הומניטארי בסיסי ברצועה.

    גנץ הדגיש בדבריו את מדיניות התגובה הנוקשה שתהיה על כל הפרה של הפסקת האש וכן את החשיבות וההזדמנות להשיב את השבויים והנעדרים שתהיה חלק מהשיקום של רצועת עזה בכל מצב.

    עוד ביקש גנץ את המעורבות האמריקאית ביחד עם מדינות האזור בחיזוק הרש"פ ולחץ על חמאס לקדם את התהליכים הנדרשים דרך מצרים ומדינות האזור.

    בפגישה עם מזכיר ההגנה, דן איתו גנץ בצרכים של מערכת הביטחון בדגש על הצטיידות במיירטים של כיפת ברזל. השניים סיכמו כי הצוותים המקצועיים של משרד הביטחון ומשרד ההגנה יתקדמו בנושא בזמן הקרוב ותוצג תוכנית מלאה.

    על הסכם הגרעין עם איראן אליו ישראל מתנגדת בכל תוקף, שר הביטחון דן עם בכירי הממשל על אלמנטים משמעותיים שיש להכניס להסכם עתידי עם איראן, ואת היתרונות ביכולת ישראל לפגוע בהפרות של איראן ובפריצה שלה לגרעין, גם עבורם. ישראל וארה"ב חולקות את המטרה של מניעת גרעין איראני.

     



    1 תגובות

    מיין תגובות